Tuesday, August 3, 2010

my sweethearts

Last week baru start kerja..baru seminggu juga lah Aqilah & kakaknya tinggal di rumah ibu..So far dah bolehla sesuaikan diri dgn jadual harian baru.
6:00 - 7:30: bgn-mandi-bersiap-pam susu-makan skit-siapkan Aqilah& Arissa
8 - 5:30 : kerja
5:30 - 7:00 :tggu hubby sambil pam susu
7:30 - 11:00 : makan-layan Arissa& Aqilah-mandi-pam susu-then semuanya zzzzzz........

Banyak benda dah takdan nak buat e.g
1.masak utk dinner (sian abang, hari2 kena bawak makan kt kedai)
2.tgk TV (berita pun tak sempat)
3.belek2 muka sendiri
4.iron tudung (selalunya pagi2 tu rembat je ape yg ade,asalkan tak bau masam lagi)
5.kemas rumah, menyapu, mop lantai (nasib baik dapat hubby yg rajin buat benda2 ni)
6.sidai & lipat pakaian (cik abang gak buat)

Bila difikirkan, inilah cabaran membesarkan anak dalam keadaan kita sendiri pun bekerja.Masa rehat berkurangan, kekadang pergi kerja dalam 'kepeningan' sbb tak cukup rest. Normally aku pam susu 3x during office hour, hopefully boleh bagi Aqilah exclusive breastfeeding until 6 months. Stock susu masa pantang still mencukupi utk at least 1 bulan lebih lagi. Even banyak komen negatif aku dapat pasal isu mengepam susu ni, aku redha.Pada aku, aset kita ada tu bukan untuk hiasan semata2, fungsinya pun utk menghasilkan susu terbaik utk anak kita.Allah akan beri pahala atas setiap titis susu yang kita beri kpd anak kita dgn ikhlas hati.Pedulilah kalau lama kelamaan ia akan mengecut atau tak cantik, kan byk produk dijual sekarang..
Takpelah,ini semua untukmu Aqilah sayang..harap membesar dengan sihat dan jadi anak yang solehah. Untuk kawan2 yg belum jadi ibu, bakal jadi ibu..jadi ibu memang saat terindah, susukanlah dia selagi boleh sebab susu ibu adalah makanan terbaiknya dan dia berhak mendapatnya dari kita..

double chin
my sweethearts

No comments:

Post a Comment