Monday, February 28, 2011

::..::..::..::

Bohsan betul buka facebook sekarang.in fact dari dulu bosan.aku ni memang takde laptop, so teramatla jarangnya online fb.sometimes bila ade chance ngendeng laptop adik baru la dapat tgk perkembangan sikit. Ade certain thing yang buat aku bohsan bila bukak fb. Disebabkan aku juga tgh bohsan sekarang (berapa byk bosan daaa...)maka aku akan list down benda2 yg annoying dlm fb tu:
Bohsan 1.
orang yang asik post wall bagitau aktiviti dia...nak mandi pon tulih situ.nak makan, nak masuk jamban, nak itu nak ini sumer nak tulih situ..hello..small2 routine thing takyahla nk bgtau semua!peliknya ade plak yang respond ape yg ditulis.tu yg buat dia syok nak melaporkan semua.
Bohsan 2
Keluh kesah isteri2 (selalunya laa..)yang dok berjauhan dengan suami..rindu la..cinta la..lagi satu kalau laki dia outstation ke oversea ke..bukan main babai2 dalam tu padahal bukan tak jumpa sebelum pergi.ni selalunya wanita2 la yang post wall ni, guys jarang la aku nampak.
Bohsan 3
Orang yang selalu merepot gadget failure dia..iphone rosak la, blackberry not functioning la..laptop itu la ini la..pastu software (yang pelik2 la) atau ntahapahapa nama teknologi terkini tu..memang aku ni x pandai sgt teknologi canggih ni.in fact haram x jeles pun dengan gadget diorang tu.cuma nyampah bila orang yg sama keep on posting the same issue.ye la gaji besar la baru dapat gadget2 canggih tu.
Bohsan 4
Orang yg kita tau kerjanya asik travel kt oversea je..bukan based in Malaysia.kejap2 menayang flight ticket dia, showing that the next destination to travel.pastu post something like "seronoknya menghirup kopi di Europe..."(example)ala..suka la bila org respond tanya macam2..another kind yang asik melancong pon sama.sumerla nak report dalam tu.
Bohsan 5
Orang yang bohsan gak..tak tau nak masak ape...tak tau nak buat ape..hari yang membosankan...come on la wei..do something if u bored.x boring ke ngadap je fb tu?
Bohsan 6
Manusia yang suka sangat jual barang2 kat fb.Bagus berniaga tapi bila terlampau banyak benda yg dijual, kita yang nengok (x baca pon) rimas.kejap2 post wall pasal barang jualan.nak je aku delete dari friend list.
Bohsan 7
Orang yang melepaskan perasaan marah/sakit hati/bengang dengan write something on wall. ni kira ok la sikit daripada semua yg kat atas tu..mungkin dia lonely, betul2 tension..but i'm still not attracted to read it.
Tapi kalau xde la semua orang yg membohsankan macam kat atas, xde plak la customer facebook.mungkin aku ni prejudis sebab I'm not that type to write and report every single thing in it.Ntah2 aku pon terjebak once started. For me facebook good in a way that we can trace back our old friends, keep in touch and get their latest news. Lain orang lain ragamnya. That's the nature of human being which makes me realize not easy to satisfy other people. Lantak le.That's why I prefer to write blog, mana dapat nk post wall macam ni kat fb.silap2 kena hentam balik kaw-kaw punya!

4 comments:

  1. aku ni pun pengupdate tegar kat fb. tp kdg2 aku nymph jugak dgn status2 org. tp mungkin jugak ada yg nymph tgk status2 aku.haha.biaq pi la. (agak2 aku ni termasuk list org yg ko bohsan tgk statusnya x?hahahaha)

    bohsan 1-yg ni kdg2 aku pun nymph tgk. aku pun kdg2 ltk jugak aktiviti yg aku wat,tp idakle update setiap 3-4min.
    bohsan 2-yg ni aku jrg jumpa. kalau ada mmbr2 aku post gini, mmg haram nk komen. tp aku lg nymph kalau dok rindu2an dgn gf/bf.
    bohsan 3-kdg2 tensen gak.nmpk mcm saje nk bgtau yg dia tu up-to-date
    bohsan 4-yg ni, no komen.kdg2 aku lynkan je.
    bohsan 5-yg ni kdg2 aku post gak.nk tgk ada x yg komen. tp selalunya org xheran.hahaha
    bohsan 6-yg ni,kalau aku betul2 minat nk beli brg dia,baru aku add (dh terjebak dlm online shoping dh skrg).yg memember add sbgai kawan lama,tp promot barang,aku xbrp gemor.
    bohsan 7-ahaa..yg ni selalu gak aku wat.hehehehe. *malu*

    wah,pjg lebar lak komen aku arini.hehehehe

    ReplyDelete
  2. aku rase aku xtergolong dlm kategori ko nih...hahhaha..gile kompiden..tp kalo ko bosan tgk wall aku yg penuh main game...ko hide game tuh ye...tp aku nyer profile jgn plak ko hide..hahahah

    ReplyDelete
  3. sue-ana:waaa....panjang komen ko ye..maafla kalau ko tergolong dalam salah satu type tu..jangan ambil hati apa yg aku tulis..itu cuma my personal opinion.xpe pon kalau kita termasuk dlm one of the list, cuma jgn semua laa..

    atune:ko x ambik hati kan kan kan..sebeno nye aku jeles gak ngan korang2 yg selalu update wall tu, atau main game.aku x reti benda2 ni.lappy pon tarak.

    ReplyDelete
  4. xpe,aku paham.sbb kadang2 aku pu menyampah gak dgn komen2 org yg dok hapdet aktiviti harian. siap nk gi mandi pun sibuk nk hapdet kat fb.haih!hehehehhe

    ReplyDelete