Tuesday, January 22, 2013

d.e.m.o.l.i.t.i.o.n

I feel like working in the middle of construction area
ni la kata pepatah
rumah dah siap, tukul masih berbunyi
office dan lab dh siap, but because of improper plan, the structure has to be demolish..then rebuild additional partition..
byk benda tak puas hati dengan new building ni..
juta2 tapi grade mcm level apartment low cost
contractor tinggal je
yg penting coordinator project ni yg harus dipersalahkan
membuatkan kami bekerja dengan x selesa
dusty everywhere, boxes laid on floor everywhere...tangled wire all over the place
datang plak org nk pasang suction, LEV(baguslah, buat lay out lab tapi xde LEV, suction---patut panggil bodoh kan????)
menambahkan huru hara

kerja melambak, collegue plak out station
aaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhh





Friday, January 11, 2013

ageing process

backdated entry
my birthday was yesterday
another a year of ageing
Alhamdulillah.masih dikurniakan kesihatan yang baik, anak2 yg sihat dan suami yang menyayangi.

thank you sweetie..u make me feel younger
2nd attempt...that is still 23




I revealed the secret...32 ok



photo of us in our uniform

photo of us 8 years back..definitely our skin still have lots of collagen!
he was so sweet...treat our lunch date at Nandos..sorry girls, today is my special day..it would be happier if the girls together as well but maybe later, once all of u grown up.

Tuesday, January 8, 2013

two of us

Sabtu..bangun pagi2 antar ketiga2 girls to Taska..yeay..
so more time for me and hubby...alone wahahaha...maaf ye anak2..sometimes we need to be alone, only two of us to KEMAS RUMAH!!
ingat buat ape haa...u read me right..kemas rumah..
when are the 3 lil girls around, all we can do is to monitor their behaviour, sitting in front of TV while watching them play..dengan tangisan, gaduh2, tarik rambut, tolak2 macamane nk kemas rumah?
so it is great opportunity when this new nursery include in Saturday to take care of them..alasan ummi:kena kerja Sabtu..kemas rumah pun kerja kan?
talking about new nursery..Aina OK with it, in fact dia sendiri menyadin masuk dlm rumah bila sampai...tapi Aqilah, the other way round..antar nangis, amik pun nangis..ade sekali tu siap melekat berpaut kat seat kereta!xnk turun, nk ikut ummi...nk sekolah dengan kakak....
anyway, she just need more time to adapt with new environment
knowing Aqilah, quite difficult for her to interact outside her comfort zone
Arissa OK, 1st day antar dia masuk Little Caliphs pun xde tunggu...just drop her by and go..no tear at all..not even wants-to-cry face!Aina hopefully will be fine too
So cerita pasal rumah...our first project is to clean up 1st room yg messy nya masyaAllah..I need to turn this room to playroom/studyroom/mini library
saya tahu...sepah...
buka rangka katil, remove ampaian, kemas working table


boss dok baca paper dulu..

hasilnya..kemas sekejap je, sebelum anak2 dara balik



konon2 letak hasil kerja Arissa..kejap je, hancus..abah dh warning tu la degil..






this week xnk kemas2 dah...pas antar anak2 nk g jln2 plak..
tgk wayang?
window shopping?
mkn2?
x kisahlah..yg penting this week to be spent with him
our quality time

Friday, December 28, 2012

time frame

6:10am bangun
8:00am masuk kerja (dh 2 hari troubleshoot benda yg sama)
10:25am tea break
1:00 noon rehat, balik rumah
1:20 pm jumpa owner future taska
1:40pm balik rumah, makan sikit
2:10pm g masjid, pick up anak buah
2:23pm accident, langgar motor kt simpang 3..lori besar2 dh berenti, bg laluan, dia laju je..kena lanyak tayar motor dia..my car kemek..orang tu terus menghilangkan diri..
2:35 masuk ofis, member advise lodge police report takut dia report dulu n blaiming me
2:55pm g pondok polis tapi dia kata salah balai..utk jenayah je...suh g tempat lain..anyway dia advise no need to lodge report because suspected the bikers dont have license (tambahan plak Indian), that's why he ran away

phew....

abis satu hari..half day doing nothing..i mean R&D job/project
and now I'm counting time to go back.
i need rest
today is tiring day

Thursday, December 27, 2012

perihal pengasuh anak...

lama dah x citer pasal anak2...proses perkembangan mereka..
Aina dan Aqilah akan dihantar ke taska, start Januari 2013..pengasuhnya x mampu jaga, dengan keadaan kesihatan dan kandungan yang sarat..makanya, semua anak2 asuhannya  terpaksa dilepaskan..
Kami telah terminate perkhidmatannya sejak minggu lepas, sebab dia minta cuti lagi 2 hari alasan ibunya sakit...fine..sakit tu ketentuan Allah..tapi cuti tahunan kami yang makin kurang tiapkali dia bercuti..ditambah dengan cuti untuk A&C dia every 2 weeks..kalau anta ke mak di Kundang, kos nya terlampau tinggi...utk ulangalik je dah RM30-RM40 (petrol, toll)..so dipendekkan cerita, Aina dan Aqilah temporary dijaga oleh sepupunya smpai ujung bulan manakala kakak pergi sekolah mcm biasa.
Few days later the babysitter texted me, asked how much she will get as her last month of pay..I replied separuh drpd bayaran sebulan lah kak...she requested 350 for 2 weeks (actually calculatively she just took care of them for 8 working days only)..sebulan 450..what on earth she thinks when requesting that amount?I tried to calm down as forwarding her sms to husband..akak x pernah minta apa2 kalau balik lewat, jaga Arissa...tp kalau x boleh xpelah..
So nampak kami la yg berkira?balik lewat, dia x charge..jaga Arissa sehari masa sekolah cuti FOC..
come on kak...kami yg selalu kena amik cuti masa akak cuti berbayar mcmane plak?pastu kalau kami cuti balik kampung 2-3 hari gaji akak kami bayar juga..balik kerja lambat pun bukan setiap hari...paling2 pun seminggu sekali..mcmane plak dengan kualiti penjagaan anak2 kami sejak dia menambah bilangan anak2 asuhannya?berkali2 flower dan punggung Aina merah dan melecet sebab lambat basuh berak..dengan lebam di sana sini..Aqilah yg asik bergaduh gigit menggigit..
memang dia jaga ketiga2 anak kami sejak umur dorang 2 bulan dengan baik sekali...in fact kami pun ade reward nk bagi..tapi bila last day pun dia asyik tnya saya bila nk bayar...bila saya cakap lepas gaji dia tnya pula bila gaji..dan sms plak mtk mcm tu, saya agak kecewa..kami x pernah skip bayar...bayar plak penuh..x kira la time tu kami amik cuti lama dan x antar anak...
dengan frustnya saya pergi cari taska..target area seksyen 7, dekat dgn sekolah Arissa The little Caliphs..ade la Taska Mama Noni..nak sorang RM300, pastu start Januari naik RM30..yuran pendaftaran RM150 seorang...bila tnya pendaftaran tu ade insurans ke?xde...then utk ape?nk beli bantal atau tilam ke?tidak...then utk ape?memang yuran pendaftaran.... i was like b**llshit..
what does 15months baby has to do with registration fees?and 2.5months kid as well?bukan kena beli buku2 sekolah pun...toys?of course there is hundreds of existing toys there..Well, for those living in prime area like Sek 7 Shah Alam, this is the price we have to pay..Anyway we will not sending over our girls there, perhaps my appointment with owner taska nearby our house this friday will be positive..she just requested RM450 for both girls, plus 25 each for registration fee....Taska area Shah Alam memang mencekik, x ikhlas nk jaga anak2 kami, nk sedut duit je..
Untuk ex-babysitter kami...kami sgt berterimakasih sebab jaga anak2 kami dengan baik..tapi hidup kt bandar memang memerlukan kos yang tinggi..kami agak faham mungkin dia terdesak nk duit tapi kami pun bukan mewah...kerja pagi balik malam utk kehidupan yang serba sederhana ini. It's all about money, everything needs money.Rezeki Allah sentiasa ada, semoga kelahiran anaknya akan membawa rezeki untuk mereka sekeluarga.

sebahagian anak2 asuhannya

Thursday, December 20, 2012

68 anak tangga

fuuuhhhh...
68 anak tangga ye..hari ni je dah 5kali turun naik..sikit ye...cuba anda mendaki 68 anak tangga sehari sebanyak 5kali dan rasakan betapa peritnya kepala lutut dan betapa semputnya nafas ni..
ok, it is good exercise, u got the point.
maybe not yet used to it...all the while my office is on the land (memangla atas tanah?), and single storey terrace house also on the land (bahaha).
the most stairs I climbed was during uni time..
3rd floor residence college, and hundreds of stairs to laboratory, lecture hall..
okla sekarang kurus dan slim..kalau dah bulat macam gambar kt bwh mcmane?
owh...i miss UM
and
also
my
baby
bump!
Arissa@ 2.5years

Friday, December 14, 2012

Rumah baru

Setelah 6 tahun di tempat yang sama, saya sungguh teruja untuk berpindah ke rumah baru..besar...3 tingkat dengan ruang untuk saya yg lebih besar...selama ni kami bersempit2 di ruang yang terhad, berlaga punggung dan tangan sampai tertumpah barang yang dipegang..ye, saya ibaratkan ruang sekarang seperti rumah flat, dengan penghuni yg ramai..dan dlm 2 weeks kami akan berpindah ke banglo besar yahoo.....
layan je gmbr2 rumah baru yg masih dlm pengubahsuaian sedikit...
stainless top table phewitt..kt belakang tu adalah bilik utk raw material, oven, QUV machine

my office sharing among others

cermin dari office terus ke lab...utk tgk anak2 buah mengular ke tak

bilik2

"ruang memasak aka dapur"...belum siap sepenuhnya
my office halfway siap..i ingat nk duduk hujung kt pintu nun sebab jauh dari mommy, dekat ngan pintu, toilet, file room...tp mommy mesti x bg sebab jauh sgt nk panggil

bilik mommy..
kurus lah i lepas ni..naik tingkat 2..satu floor tingginya dlm 20 kaki ye bersamaan dengan 2 tingkat umah..menggigil pala lutut naik turun tanggan..anyway it will be good exercise for me..