Monday, October 13, 2014

mabuk

iye
saya mabuk...
mabuk nak mesin jahit (giller ape, Ariff baru 4 bulan...bg la dia besar sikit....)
alkisahnya, minat saya dari dulu adalah menjahit...tapi x pandai, x penah pegang mesin jahit, x penah beli, x penah tau pon nama2 parts dia (mcm sekoci, bobbin,footer)..hasrat hati adalah cuba jahit sendiri baju kurung utk diri dan anak2..tapi ntah kenape (mungkin time constraint??)saya x penah masuk kelas jahitan..accept kelas Kemahiran Hidup masa form 1-3 buat baju kurung kedah..sibuk belajar kt uni, kerja part time, kahwen, kerja, dapat anak, dapat anak lagi, dapat anak lagi lagi dan dapat baby terbaru...anak pulak ramai girls yg mmg sgt menyintai (??) baju kurung...
so nmpk iklan Kolej Komuniti Klang utk belajar jahitan Baju Kurung Moden, terus diriku join dengan betul2 zero ilmu jahitan..
susahnya belajar...
amik ukuran--OK
lukis pola---mmg x OK..byk teori, byk benda kena tau
potong kain---OK kalau pola ok, betul
jahit tepi---senang je, tp kena cekap dan hati2
jahit mesin--huhuhu...susah bg amatur mcm saya ni...

sudahnya, kain x siap jahit getah separuh jln, cangkuk belum,
baju langsung berderai2, x sempat cantum semuanya...lapik leher x jahit lagi...
semua kena belajar sendiri pas ni...dan praktikkan...tapi mesin jahit saya tiada...huwaaaa.....
mabuk...mabuk....

No comments:

Post a Comment