Wednesday, May 25, 2011

This baby is ONE!!

Aqilah Zahra Zulkeply....my little baby is ONE today!!!
Selamat Hari Lahir anakku sayang..
How fast time flies..
This baby (sometimes called as Himawari by her cousins) is ONE year old..Bangun pagi2 saya suka sepahkan pampers...Saya suka tido menonggeng, kdg2 x suka pakai seluar.
CAK!saya dah bangun...comel tak saya walaupun busuk masam?saya sayang sangat kakak walaupun dia selalu buli saya



Friday, May 20, 2011

Family Day @Fraser Hill

Finally..........we managed to gather @ Fraser Hill 14/5/11-17/5/11 for Pn Hawa family day!!!!
why finally??sebab kita dah plan for almost 2 years, then so many obstacles along the way to fullfill it.
We stayed at this really quaint bungalow, MMC Tanglin bungalow which belongs to MMC. So as one of the subsidiary company, en hubby dapatla benefit to stay here..

cantik kan banglo ni?
pintu masuk, mcm biasa tapi dalamnya...
one of the bedroom
This bungalow consists of 6 bedrooms, 6 bathrooms, 2 living rooms, 1 store, 1 activity room (table tenis) and balcony upstairs..besar sangat2 la..jakun jap masa first step in, ala2 English style siap ade tempat pendiang lagi.Well equipped with CCTV, big refrigerator, microwave,rice cooker, water heater, karaoke system, Astro, wi-fi, BBQ set blablabla...biliknya mak datuk besar!!satu bilik tu bersamaan keluasan living room rumah kitorang!So since there was 24 of us including children, 1 family got 1 bedroom.Initially I insist of bedroom upstairs, angkatla barang2..after 5-6 times up and down the staircase, ai sudah sakit kaki..So terpaksala tukar bilik dgn my sister, Nur.
We had so much fun there..
So natural surrounding..
Natural aircond..
And the agenda of course makan, makan dan makan!
Yang best sekali kita ade tukang masak yeay!Kak Rokiah yang baik hati, masak ape yg kitorang nak..groceries semua dibawa oleh Kak Long&Nur..terima kasihla jaga kebajikan perut kami ni..korang memang pandai budget barang2 nak dibawa, semua just enough..

western food on last day
BBQ on first day
tak sempat lapar dah sampai makanan baru..agak2 septic tank diorang penuh tak lepas kitorang balik?jenuh plak la Indah Water nk memanjat Fraser Hill ahaks!
Indoor activities??layanzzz...
lumba kuda
Musical chair yg menghiburkan
Eh ingat kitorang bergembira dalam rumah je ke....kitorang pon ade g jalan2 sekitar Fraser Hill tau..tapi idakle sampai g trail atau jungle trekking...kita g Allan Water bg ikan makan & kayuh2 bot, g taman permainan (layan budak2 kecik ni)..plan nak g waterfall tak jadi sebab hujan..kat sana asyik hujan petang2..ramai gak mat salleh buat aktiviti birdwatching, siap ngan binokular & teropong bagai..

Nenek pada usia 84tahun, happy tengok anak, cucu, cicit

Disebabkan most of the time we all spent inside the house, so bykla games utk isi free time kita such as magic show by Yeop, teka perkataan guna body language, Pop kuiz, dart, pingpong, karaoke and of course highlight of the day......"ÇARI BARANG TERSEMBUNYI" yang menwarkan hadiah wang tunai..fuuuyooo!memang best la..and so much fun seeing people searching for things like crazy!
Dah lepas 4 hari 3 malam berjimba2 kat atas pergunungan tu, time to say sayonara..tempat wajib utk semua yg datang sini mestilah clock tower..


*****TAMAT*****

Thursday, May 5, 2011

dari katil hospital terus ke tepi pantai

24/4/2011
I was admitted at Putra Medical Centre, Sg Buloh due to high fever. Actually a night before I went to clinic to get PCM as I felt that something wrong with my body temperature. dizziness, cramp leg, stomach ache, no baby movement. Body temp was 39, I couldnt sleep the whole night. So early morning I drove myself, accompanied with mak and my daughters to PMC, the whole body was greatly shaking by the time we arrived at hospital. The gynae did a quick check on ultrasound, alhamdulillah there was still baby's heartbeat. just the position at lower side of the womb. That explains why I had a really pain down there, the baby just stuck there couldnt move. I was immediately brought to ward and dripped with water and antibiotics, as my body badly dehydrated, I even vomitted plain water once drank it!Kesian mak, kelam kabut dengan the girls.kakak nak makan, adik nak tidur tapi xnak didukung. I just cannot do anything, my head keep on spinning as my body temperature increased up to 40.2 deg C!
Thanks Allah, late afternoon my dearest arrived from Lumut, straightaway went to hospital. I force him to ask them discharge me since I felt much better. Hospital gave me 2 days MC with all responsibilities to be bared by myself since they advise not yet to be discharged.
The next morning, the whole family went to Kuantan since husband had some outstation work. Even not fully recovered from fever, I think the 2 days MC given supposed not to be wasted by staying at home!hehehehe...dasar kuat berjalan, sakit2 pon g jalan...anyway, dok kat hotel je pon...cepat sikit sembuh...
So Wednesday 27/4/11 life back as normal. I went to office, with so much fun.The best thing is I kerja sehari je minggu ni sebab esoknya I akan bertolak ke Phnom Penh yahoo...!!!!

Friday, April 22, 2011

Mengidam ke?

Kalau rasa teringin nak makan (pelik2 atau mahal2) mesti baby dipersalahkan kan....baby yang teringin kononnya, sebab tu mengidam...so typical sentence..apalah budak tu tau..dia dok dalam dunia dia je..tak tau pon makanan tu ape, ape aje nutrisi yang mak dia salurkan, itulah yg tolong tumbesaran dia..pastu bila air liur baby meleleh2, haa..tu sebab mak dia tak dapat makanan yang dihajati..iye ke?part tu mungkin betul sikit..
Nasib baik term mengidam memang tak pernah wujud dalam kamus ummi sepanjang my previous pregnancy.apa yg ummi terasa nak makan, memang sebab ummi yang nak makan.iyelah, 1st 3 months x larat makan, lepas tu la baru boleh telan.so kalau pagi2 tu rasa teringin nak makan sesuatu..harus diusahakan..kdg2 tak terfikir pon tapi bila member ofis mula mengajak, tiba2 teringin makan ni...
seafood lasagna @ Pizza Hut
nampak mcm drooling kan..tapi adela seketul je udang nya..rasa cream n cheese je lebih..frustrated akak, dahla tunggu dekat sejam baru dapat..habis semua waitress dipanggil utk tanya mana makanannya?last2 manager bagi voucher free pizza sebab ummi cakap dlm bill xde lasagna, so xnk bayar...dahla dapat order lambat!
Nasib baik airnya sedap...Tropica Fizz namanya..rasa air krim soda tapi ade rasa manis jelly dan masam2 limau kasturi..sedap..tapi aisnya awal2 dh di remove dari gelas..x elok minum ais, x pasal2 baby keluar rambut jarang2 nanti..
sedapnya diminum waktu panas terik..look at the nice colours...

try la Wow savers ni, 50% off on selected days..agak murah la utk kita try out kan..
dh mcm join Nuffnang plak, publish advertisement..x join pon..saje share info..

Wednesday, April 20, 2011

From This Moment On

Hati terbuai mendengar lagu ni..From This Moment On by Shania Twain..
One of my favourite song, until now..

From this moment life has begun
From this moment you are the one
Right beside you is where I belong
From this moment on

From this moment I have been blessed
I live only for your happiness
And for your love I'd give my last breath
From this moment on

I give my hand to you with all my heart
Can't wait to live my life with you, can't wait to start
You and I will never be apart
My dreams came true because of you

From this moment as long as I live
I will love you, I promise you this
There is nothing I wouldn't give
From this moment on

You're the reason I believe in love
And you're the answer to my prayers from up above
All we need is just the two of us
My dreams came true because of you

From this moment as long as I live
I will love you, I promise you this
There is nothing I wouldn't give
From this moment
I will love you as long as I live
From this moment on

This song is not mainly for our lover..it can be dedicated to our child, baby, husband and parents..
The lyric touched my sensitive heart..to my husband, Arissa, Aqilah and baby inside:this song has so deep meaning to me..
From the moment my life begun as wife, mommy, mommy and mommy again..
I will keep on loving all of u as long as I live..

Thursday, April 7, 2011

funny words

There are some few funny words comes from Arissa's mouth..It's weird yet still funny to hear. Dalam x sedar dia akan sebut gak perkataan tu walaupun dah diajar, bila terperasan dia akn betulkan balik..

baju angin
korang rasa baju jenis ape tu? adakah baju yg akan buat kita berangin/hangin/melayang2? atau bila pakainya kita rasa nk buang angin?hesh... actually maksudnya baju sejuk..tapi ntah dari mana asalnya dia dpt word tu, must be she heard from someone.hmmm..

tenok
bukan tenuk ye.. maksud dia 'tengok'

singgam
ape benda la ni ye..chewing gum ke?bukan.. maksud dia 'selotape' x tau mana dpt perkataan ni..tapi semlm dia ckp ngan abah(time abahnya betulkan ape yg dia ckp) ummi cakap singgam...ntah bila ummi ckp ntah..

kokanch
rasanya org boleh agak ape dia ni..one of her favourite cereal..coco crunch..mula2 x paham gak ape dia nak, sampai mengamuk la member.. byk lg tapi x ingat..nanti bila ingat ummi akan update ok!

kapal kubang
hahaha ni memang payah nak dibetulkan..tggu dia betul sendiri la ye..

perantin
apakah maksudnya itu?peranti kah (takkan dia tau ape peranti tu!)kantin kah?bukan....
ala..dia memang suka sgt kalau dapat tgk..kalau bawak tu bukan nk makan sgt, nk tgk perantin katanya...

barak
ishishish...apala anak ummi ni..nasib takde obama belakang word tu..tapi xpela,asalkan boleh gak difahami..

seyat
budak baru nak belajar..kita kena selalu guide dia..xdela pelat sgt..tapi mggu ni kakak x berapa sihat la..demam..



Monday, April 4, 2011

maafkan andai ku tak sempurna

I know lately I've been so annoying person..


Moody, bad-temper, perengus, no sense of humour, stressful, etc..

Forgive me my love, my girls..

I've tried my best to change this bad manners.Sometimes it just doesn't work.

Not to blaim the pregnancy..or the baby inside.All mothers love their kids, even still inside the womb..it just the hormone changes...

Untuk lebih memahami keadaan ini, let me explain a little bit on my feelings, daily routine.

I start my day around 6:30 am, dalam keadaan mabuk2, rasa nak muntah sebab perut kosong.I seldom get good sleep, after so many distractions during nightime..Arissa mengigau, both crying for milk, sound from outside, snoaring sounds, empty stomach plus I memang jenis payah lelap..So all this contribute to my dizziness upon wake up.

after shower bersilat nak siapkan diri (nasib baik jenis tak bermekap!), anak2 dan gosok baju.sejak anak 2 dan berbadan 2 ni, baju jarang dapat gosok during weekend.pagi2 tu la br nk iron semua.breakfast?memang takdan!

ding dong ding dong dah pukul 1tghari..ni pun jadi masalah..kenapa?sebab tekak ni selalu x berselera makanan di kantin..jemu, bosan!tengok lauk pun dah tau rasanya..bukan kufur rezeki Allah, tapi bila menu/makanan yg sama kita hadap utk 5 tahun, 4x sehari (breakfast/morning teabreak/lunch/afternoon teabreak), salah ke jika diri ni jelak dgn menu nya..I rather sleep than eating there.nape x makan kt luar?45mins just dont enough to go out.

kerja kerja dan kerja KRIIIINGGGG!!!!dah 5:30pm.

my waiting time just started..waiting to be fetched, the latest around 6:35.there was a time until almost 8pm.

sampai rumah melayan kerenah anak2 ku, sambil tgn ligat menyediakan dinner.sempoi dinner, not even a complete set of dish.soalan lagi..nape x makan kat luar je..again, tekak ni xleh terima kalau hari2 makan kat kedai..penat melayan kerenah budak berdua tu kat kedai makan lagi..plus x tau mana tempat nk makan. actually my tastebud is not the fussy one, in fact I'm very pleased.asal ade rasa masin, pedas sikit, tak berminyak okla tu..but my hubby experienced from previous pregnancies that my tastebud turns to western food, fruits, salad, pasta etc blablabla..so everytime masak kat umah pon kenala kurangkan sgt2 minyaknye..goreng2 telur, sayur semua pakai olive oil!bila dah siap masak, tak brp lalu plak nk makan..maklumla, masakan sendiri..sambil masak sambil merasa.badan dah start exhausted..anak2 mula meragam,adik nk tidur, kakak nk tgk tv..ummi nk tidur, kakak cakap "ummi jgnla tidur...jaga kakak...kakak nk tenok tv"....bila suh tgk ngan abah, xnak..ummi mula naik darah..suara pun dah high pitch..adik plak menangis2 dgr suara kakak..badan bertambah exhausted..end up sang suami yg sedang berehat dimarahi..sometimes x perasan pun dia tgh melipat pakaian, mengemas2 rumah..kakak yg menangis dicubit dan adik yg merengek dimarahi..

maafkan ummi wahai anak2ku

maafkan daku wahai cik abang

harap bersabar dgn keadaan diri ini

this is not the real me